Standard

Zizo hierbij de blog van eergisteren en gisteren.

Eergisteren zijn we met zen 2 vertrokken uit de herberg. Dario en Juliano zouden we onderweg wel tegenkomen. Dario hebben we niet gezien. Juliano hebben we onderweg wel tegengekomen maar hij had last van zijn enkel. Met het gedacht om ergens buiten te slapen hebben we die dag de laatste over 40 km etappe gedaan. Die dag hebben we zelfs 49 km gegaan om aan te komen in monto do gozo. De laatste stopplaats voor Santiago. Vanaf daar was het nog maar 6 km gaan tot Santiago. We hebben onderweg ons gedacht dus veranderd om buiten te slapen. Onderweg hebben we beseft dat het ‘s nachts echt wel koud is. En een agressieve slang die de weg overstak (redelijk groot) heeft ons helemaal van gedacht doen veranderen om in een bed te slapen en te kunnen douchen. Want het was ontzettend warm die dag. Maar zijn er toch geraakt in de immens grote herberg. Plaats voor 400 man. Achteraf bleek dat juliano hier ook verbleef. Hij wou normaal vroeger stoppen maar is geen herberg tegengekomen waardoor hij ook 49 km moest doen.

De volgende dag ben ik met een raar gevoel opgestaan. Maar 6 km gaan. Raar. Aangekomen in Santiago op het plein waar vele andere pelgrims zaten. Maar ik had niet het gevoel dat ik dacht te hebben. Dit was voor mij gewoon een stad met een grote kathedraal zoals ik er nog ven tegengekomen. Mijn einde ligt aan de zee. Daar ga ik dus ook naartoe. 3 dagen stappen naar finesterre. Toen we naar het bureau gingen voor de Compostella te gaan halen zagen we daar op een terras voor et bureau niemand minder dan Laurent zitten. Dat was echt zalig om hem terug te zien. Hij was vrijdag aangekomen. Hij heeft zelfs een dag 73 km gegaan. Hij slaapt in een hotelletje in het midden van het centrum naast de kathedraal. Hij had al gezegd tegen de bazin van het hotel dat ze een kamer moest vrijhouden want hij wist dat we zondag of maandag zouden aankomen. Dus hebben we daar in het hotelletje geslapen. Ik, Michel en juliano. Hem hebben we later op het plein tegengekomen voor de kathedraal. Voor de rest hebben we nog naar de pelgrimsmis gegaan en rondgegaan in Santiago. En op het terras gezeten met een groep Italianen die we onderweg ook zijn tegengekomen. Voor we ergens afspraken om met zen allen te gaan eten ‘s avonds kwamen we de net aangekomen Sabine tegen. Als da allemaal nog toeval is? Alles komt terug bij elkaar. De puzzel paste toen weer. Spijtig dat we Dario niet meer gezien hebben. Ik denk dat hij dezelfde dag na de mis verder is gegaan baar finisterre. Dus wie weet zie ik hem daar wel. Na het eten met zen allen zijn we big naar straatartiesten gaan kijken en daarna de cafés op gaan zoeken. Om daarna lekker dronken om 2 uur in bed te kruipen. Het was echt een geslaagde avond. En wat een ervaring… Het beste en mooiste wat ik tot zover heb meegemaakt.
Deze morgen zijn we dus met kleine oogjes en zware benen naar finesterre vertrokken. Ook juliano gaat mee. Hij heeft vandaag heel de dag gezocht naar een goedkope manier om naar huis te gaan en dan kon hij misschien niet meer naar finisterre wanneer de reis naar huis binnen enkele dagen was. Maar daarstraks stuurde hij een bericht met de boodschap dat hij de bus geeft genomen naar een dorpje een 10 km verder dan waar wij zitten. Dus dan zien we hem morgen of overmorgen wel.
In finisterre ga ik 2 dagen blijven. Vakantie nemen.
Ik wil iedereen bedanken die de blog heeft gelezen en heeft gereageerd. Het deed altijd deugd om de reacties te lezen. Zondag ben ik terug in België dus als ik u daar dan zie en tijd heb, en ge wilt iets weten over de reis, dan vertel ik u er graag over🙂

Alvast heel hard bedankt en vele pelgrimsgroeten van een zeer gelukkige pelgrim.

11 thoughts on “

  1. Proficiat Mathias, je hebt dat ongelooflijk goed gedaan. In 2 maanden leerde je meer dan in 2 j school! En nee, het is allemaal geen toeval. Dat zijn vrienden voor het leven en daar hoort wat telepathie bij. Nog aangename laatste dagen daar aan het strand en hopelijk met niet al te veel ‘toeristen’. Grtjs

  2. Mathias, kippevel krijg ik, als ik uw laatste reisverhaal lees. Wat een prestatie van zo’n “jong gastje” als ik dat mag zeggen🙂 Zoals Ingrid hier zegt, het zijn vrienden voor het leven en wat een ervaring. Ga uw steen in de zee smijten, maar al wat je hebt meegemaakt zal je van je leven niet meer vergeten.Geniet er nog van en een dikke proficiat makker van ons allemaal !!!
    PS: En jij ook bedankt voor al die mooie verhalen op de blog te plaatsen

  3. Dag Mathias,

    Dikke proficiat met je prestatie.

    Ik heb je mailtjes kunnen volgen via tante Vera en we moeten je bewonderen om je doorzettingsvermogen en moed om dit te bereiken.

    Wij en nog vele anderen doen je dit niet na, chappoo.

    Groetjes,

    Jef en Maria (kapper uit Lichtaart)

  4. Proficiat mathias! Wat een ervaring! Geniet nog van de laatste kilometers en de zee! Ik ben blij dat ik via je blog je tocht heb mogen volgen! Groetjes.

  5. Knap gedaan Mathias. Ik heb uitgekeken naar jou blogs. Wat jij gedaan hebt verdiend alle respect. CHAPEAU! Dit is iets wat niemand je nog kan afpakken.

    groetjes,

    Nicole (mama Tom Lens)

  6. Dag Mathias,
    Ik heb je hele avontuur gevolgd. Een knappe prestatie! Je hebt nog maar eens bewezen dat je een doorzetter bent! Geniet van je laatste dagen daar en van het weerzien met je familie en vrienden.
    Groetjes,
    Ria Peeters

  7. Hela Goris!
    ‘t Is super geweest om uw blog te lezen! Os mamatje en ikke hebben vol ongeduld gewacht op uw volgende avonturen!
    Ben echt superbenieuwd naar uw verhalen in real life te horen!
    Supergoed gedaan kerel, respect!

  8. Hoi Matias,

    Een dikke proficiat van ons. Het was leuk om, elke dag, je verhaal te lezen. Het was precies dat we mee aan ‘t wandelen waren. Nooit gedacht dat een jonge gast 35 km per dag kon wandelen (2 maanden aan een stuk!). Knap!!!!

    Eric en Inge Bastiaensen, Merksplas

  9. He Mathias , dikke proficiat van tante Vera en nonkel Charel
    geniet van je laatste uurtjes in Compostella en goede reis terug naar Lille .We komen
    een van de volgende dagen zeker naar je leuke stapverhalen luisteren .

    groetjes vanuit Lichtaart

Leave a Reply

