Standard

Wat een zalige dag vandaag. Deze morgen opgestaan na een iets of wat frisse nacht. Wat echt perfect is om te slapen. Daarna vertrokken na een chocomelk uit een automaat. Want de koffie werkte niet. Daarna hebben we echt de prachtige natuur van Galicië mogen beschouwen. De mist in de morgend is echt prachtig. Het nadeel ervan is wel wanneer je kleren op je rugzak hebt hangen om te drogen. Ze natter zijn dan voordien.🙂
Onderweg hebben we nog de 2 Portugese mannen tegengekomen op de fiets. Ze zijn echt gek alle 2. Ze hebben al 2 iron man competities gedaan. Ze waren ook in de auberge gisteren.
Voor de rest hebben we vandaag ook de mijlpaal van 100 km tegengekomen. Het besef dat het dichtbij komt wordt hierbij nog maar eens bevestigd. Daarna hebben we in de eerst volgende bar een halve liter besteld en de 100 km gevierd. Dario ging verder. Hij drink geen bier in de dag. Na we onze pinten leeg hadden kwam ook juliano eraan. Moe en aangedaan van de hitte. Ook hij bestelde een pint. Daarna ben ik voort gegaan. Alleen, ik was die moment echt gelukkig. Ik weet niet hoe het komt, de muziek in de oren en echt hard gaan. Voor ik het wist had ik 12 km gegaan tegen een hoog tempo zonder een pauze te nemen. Ik heb onderweg bij een kruis met allemaal spulletjes van andere pelgrims zelfs een traantje weggepinkt. Alles was perfect, echt raar. Maar heel leuk. Na een tijd kwam ik Dario tegen bij een donativo stopplaats. Daar hebben we gewacht op Michel die even later aankwam. Bij de stopplaats waren 3 katten die perfect wisten hoe ze eten van de pelgrims moesten schooien. Ik heb er zelfs een snee van overgehouden in men hand. Ze sloeg het stukje brood uit men handen.
Na 3 km kwamen we aan in portomarin. Na een telefoontje van de albergue waar we eerst aankwamen hebben we nog een plaats gekregen in een andere herberg. Het aantal mensen neemt echt met de dag toe. Wat ik iets minder tof vind. De camino is niet een toeristisch iets. Maar wie ben ik…😉
Daarna hebben we weeral zeer lekker met zen 4 gegeten en daarna gaan slapen in de grote zaal met 120 bedden. Hopelijk niet al te veel gesnurk.
Slaapwel!

Vele pelgrimsgroeten

Mathias

Leave a Reply

