Standard

Na een goede maar veel te warme nachtrust zijn we vandaag aan een kalmere dag begonnen. Na de 2 iets vermoeiende dagen gingen
We vandaag maar 32 km doen. We zijn met zen 2 vertrokken om half 7. Wat eigenlijk later is dan onze gewoonte. Maar het mag ook is wa later zijn he. De morgent was ongewoon warm. De grond gaf echt warmte af die da ze de vorigen dag had gekregen. Omdat vandaag over nen berg was. (1500m) was ik om half 7 ‘s morgens dus al aant zweten. Tijdens een pauze in een dorpke kwamen we Laurent tegen. De ontmoetingen hier zijn echt meer dan toeval. We nemen altijd een bar die meer vanachter het dorp ligt. Want iedereen stopt bij de eerste die ze tegenkomen. Maar dan is daar kei veel volk, veel te druk!
Dus da was toevallig dat hij in dezelfde bar was. Want er
Waren er echt veel. En zo zijn er nog echt veel ‘toevalligheden?’ van ontmoetingen. Dat is echt speciaal en zeer mooi. Toen we de berg aan het beklimmen waren keek ik even in mijn gids om te zien waar we waren. En zei tegen Michel, normaal moeten we zebiet het Cruz de ferro. En terwijl ik dat zei, kwam er achter de hoek het kruis tevoorschijn. Hier legt iedereen zijn steen neer die ze hebben meegebracht. Het is daar echt om stil van te worden. Al die stenen, al die mensen en vooral veel miserie dat er aan die stenen hangt of hing. Ikzelf heb men steen er niet neergelegd. Ik ga hem in de zee gooien.
Daarna was het de hele tijd afdalen. Onderweg heb ik nog Mark tegengekomen en ook Claudio. Een Belg die in Overpelt woont en van Vezelay is vertrokken. Het was dag 54 voor hem. Nen toffe gast, echt ne levensgenieter. Na het afdalen zeiden we tegen elkaar dat het echt warm was. En terwijl we dat zeiden stapten we over een mooie oude brug waar ze een verderop aan het zwemmen waren. Wat wij ook direct hebben gedaan. Bommetje erin en ni veel later er terug uit. Was me da koud. Maar een zeer welgekomen verfrissing. Daarna hebben we daar nog even op het gras gelegen. En daarna met Michel en Laurent een pintje gaan drinken. Daarna was het nog maar een dikke 5 km tot ponferada. Hier verblijven we in een grote auberge die donativo is. Hij is van een zeer rijke Zwitser die de camino ook heeft gelopen. Later op de avond ben ik nog kebab gaan eten met Michel en heb ik nog met Mark en Claudio een babbel gedaan. En het grappige was vandaag. Wanneer we terugkwamen van eten. Dat Dario hier ook net was aangekomen. Hij had 40 40 en 50 km gegaan. En had overal pijn😉

Zo dat was het zowat denk ik

Groetjes

Mathias

One thought on “

  1. He Mathias , hier nog eens een berichtje van tante Vera .
    Gisteren is onze Wannes gedoopt gewoon thuis in de tuin , das veel mooier dan in een kerk .
    Nadien een lekkere bbq .
    Zeg en hoe zit da eigenlijk met die steen , heb je die al van in t begin mee en waar haal je die dan ?Wordt die in de zee gegooid om al je miserie weg te gooien maar das bij jou toch niet van toepassing !Allee da zijn waarschijnlijk weer te veel vragen in ene keer , ik hoor het wel allemaal als je thuis bent en dat duurt nu niet zo lang meer .Chapeau dat ge da toch maar doet ,daar moet ge toch wel lef voor hebben , geniet nog van je laatste 12 stapdagen en van de warmte want als je terug thuis bent zal je het met enkele graden minder moeten doen vrees ik .groetjes vanuit Lichtaart

    ,

Leave a Reply

