Standard

Zoals afgesproken met Michel stond ik om 6 uur buiten klaar. Na nog enkele bezoekjes aan het toilet (de diarree is toch nog niet over) ben ik maar om half 7 voort gegaan. Voor meer dan een uur heb ik zelfs met de jas aan moeten gaan. Hier op de Spaanse hoogvlakte is het ‘s morgens soms koud heb ik de indruk. Toen ik rond een uur of 10 in een iets groter stadje aankwam zat er een Mexicaanse jongen op een bankje. Hij vroeg of ik mathias was. Hij had mij herkend aan de rode zakdoek die aan men rugzak hangt. Bernardo, 24 jaar en maakt kunst op de computer. Hij zei dat Michel, ze sliepen in dezelfde herberg, naar mij op zoek was. En dat ze dacht dat ik kwaad was. Samen met bernardo ben ik naar de apotheker gegaan om iets te halen voor de darmen weer gezond te maken. Daarna zijn we samen verder gegaan. Om half 12 kwam ik in een dorpje aan. Ik probeer nu altijd tegen 12 uur internet te hebben om met Mel te skypen. Ze staat dan iets vroeger op om naar school te vertrekken. Maar natuurlijk was er geen internet. 5 km verder gegaan waar wel wifi was te vinden in een bar. Ik heb toen 5 km gedaan op 40 min. Snel dus. En gelukkig lukte het. Na het skypen heb ik samen met bernardo verder gegaan. (Hij kwam iets later aan)
We zijn in het voorlaatste dorp gestopt in een auberge om water bij te vullen en rara, wie zat daar in die auberge? Michel! Ze had al gedoucht. Ik was van plan om verder te gaan. Het volgende dorp lag op 5 km ervandaan. En hier is het goed om morgen te beginnen. Hierna is het een stuk van 17 km niks. Dus dat is beter om dat in de morgend te doen. Ze betaalde een beetje voor de douche en kreeg de rest van haar geld terug. Hier slapen we bij de nonnen. Een goede auberge met veel volk, al hoe wel de kans in deze kamer zeer groot is op gesnurk.😦
Later kwam ook Sabine hier nog aan en aggie. (De Hongaarse dokter)
T plaatje compleet dus
Voilà, ik ga slapen. Morgen vroeg opstaan om nog met mel te praten.

Vandaag 32 km

Hier het bericht van Michel naar mij via Facebook.

Mathias!!!

We had a kind of weird experience at the albergue. One of the man hosts was a fucking asshole last night and told us right before bed that we could not leave at 530. He said we had to have breakfast and the prayer. Sabine got kind of mad with him. I told him that I was supposed to meet you. He didn’t really care. I tried to leave as fast as I could this morning but didn’t get up leave until about 645. I’m sorry. I know that you’re fine but I really hate when I tell someone something and don’t follow through. I am in Villalcazar, the town right before carron. A few pilgrims told us last night that the albergue here is much better. The albergue is called Tasca Don Camino. Come here!!!! If you’ve already passed, we can try to meet tomorrow.

A tu t’lurr!

Meesh

Leave a Reply

