Standard

Deze morgen op stap gegaan om 6 uur zoals gewoonlijk. 6 uur is ideaal om te beginnen. Vertrokken met Michel en Laurent, de Fransman. Maar Laurent was na enkele kilometers voor op ons. Vandaag ben ik en Michel ook apart gegaan. Soms heb je er eens nood aan om alleen te gaan. En in deze omgeving was dat perfect. Hier is niks dat u afleid. Het landschap is eentonig. Daarmee is de maseta zeer goed om na te denken. C’ est bon pour la tete zei Laurent. Ik was ook sneller dan Michel. Ze heeft ook last van haar knie zoals ik in het begin had. Maar ik wachte regelmatig in de dorpjes. Na een km of 13 nam ik een pauze om te wachten op Michel. En in het café zat Glenn. De Antwerpenaar. Ik had hem een kleine week geleden ontmoet, in ik weet al ni meer welk dorpje, toen had hij nen ontstoken voet. Dieje nu nog altijd ontstoken is. Hij verplaatst zich met de bus soms en soms ook kreupel te voet. Na een uur of 4 gaan was de pijn altijd een beetje verdoofd. Ik wenste hem geluk met genezen van zijne voet. En hij mij. Ik hoap da ijwe schijterij oek rap geneze is! Gahaha.
In de middag nam ik een pauze waar Sabine en Laurent ook zaten. Even later kwam Michel daar ook aan. Ik ben er als laatste gebleven. Mel ging opstaan om naar school te gaan. En dan kon ik gaar nog even zien. Want nu ze naar school moet is het wel moeilijker om af te spreken. Daarna ben ik voort gegaan. Michel en Sabine gingen naar een dorp voor mij. Daar was een auberge van Italianen. Ze wasten de voeten traditioneel en kuste ze enz. Ik ben een dorp verder gegaan. We hebben afgesproken om 6 uur aan mijn auberge. Alle, onze want Laurent is hier ook.
De laatste 10 km ben ik vergezeld door een Spanjaard die ook Frans praat. Hij loopt naar Santiago. Elke dag doet hij tussen 40 en 50 km. Binnen 10 dagen moet hij in Santiago zijn. Dat wilt zeggen dat hij nu een gemiddelde moet hebben van meer dan 47 km per dag. Liever hij dan ik.🙂
Hij was skimonitor in de winter en in de zomer deed hij de jobjes waar hij zin in had. Volgend jaar gaat hij voor brandweerman. Na mijn dorpje is hij nog 14 km verder gelopen.
Dat was het zowat voor vandaag😉

Doei

20130806-203725.jpg

20130806-203715.jpg

20130806-203735.jpg

2 thoughts on “

  1. Na enkele weken zelf op pad te zijn geweest (weliswaar met de fiets) was ik reuzebenieuwd naar hoe ver je gevorderd was. Al een heel eind!!! Chapeau! Ik vind het heel fijn om je avonturen en ervaringen mee te kunnen volgen en de foto’s geven de hitte van je tocht gewoon af! Nog veel moed en plezier onderweg, ik blijf het volgen!

Leave a Reply

