Standard

Ola iedereen

Hierbij de
Blog van de voorbije dagen. Gewoon geen tijd gehad om er een te maken. Praten met mensen, cervesas drinken, vroeg slapen,…

Vroeg vertrokken van Roncevalles. Samen met 2 Italiaanse amigo’s. Ze zeggen altijd wanneer ze mij zien. Aaah, amigo maathii. Da is echt grappig.
Ben daarna alleen voort gegaan. Mooie tocht maar allemaal veel te druk. Er waren 100en pelgrims op de route. To mutch. Na al die rust in Frankrijk was het wel even aanpassen. ‘s avonds in de gite kwamen men Amerikaanse vrienden er nog aan. Wel moe, maar ze hebben het gehaald. Ook heb ik op de weg een zeer lieve oudere Franse vrouw tegengekomen die ik nu nog elke dag tegenkom.

De volgende dag ben ik alleen vertrokken richting pamplona. Ik ben speciaal voor pamplona gestopt omdat het een grote stad is en ik niet van die drukte hou. Ook die dag een berg moeten beklimmen met bovenaan een prachtig uitzicht over het dal. Het is echt raar dat op nog geen 50 km alles zo kan veranderen. De taal, het landschap, de drukte. Maar het heeft zijn charmes. Wel is het soms ampetant dat ik niks maar dan of niks van Spaans versta. Laat staan het kan spreken. Respect Mel, ik zou zot worden van den helen dag Spaans rond mijne kop te horen. Aangekomen na een kleine 40 km ben ik in een zeer goede refuge terechtgekomen. Na douchen enz kwamen de Amerikanen er ook aan. Niet gedacht dat ze zo ver gingen gaan. We hadden de dag afscheid genomen, maar t was niet nodig🙂
De vrouw van de refuge was ook zo vriendelijk om nog eten voor ons te maken. Want de bar ging pas om half 9 open. Wat te laat is om nog te eten.

Vandaag zijn we met zen drieën om 4 uur opgestaan om de hitte voor te zijn. Na een half uurtje wandelen hebben we vallende sterren gezien. Was echt prachtig! Vandaag ging alles zeer goed. Vele bekende gezichten gezien vandaag en een babbeltje gedaan. In die zin is de drukte wel goed, je bent bijna de hele tijd, als ge dat wilt, aan het praten met mensen over heel de wereld. Chinezen, Koreanen, Ieren, schots, Oostenrijk, Duitsland, alle. Veel te veel om op te noemen.
Vandaag had Maggie het moeilijk om mij en Michel bij te houden. We hebben hetzelfde tempo. Maggie haar voeten staan ook vol met blaren. Ik had haar gisteren nog de meest intense pijn laten voelen die ze ooit in haar leven had gehad. Met de spuit en naald pure alcohol in een blaar spuiten. En ik zeg het u, da is pijnlijk. Maar de volgende dag is de blaar weg.
Daarnet bij het eten hebben de 2 beste vriendinnen afscheid genomen van elkaar. Michel moet namelijk 21 augustus in Santiago zijn. En Maggie stopt vroeger. Het was een emotioneel afscheid, maar ik heb de boel een beetje kunnen opfleuren. Morge ga ik met Michel op pad. Een toffe madam en vol energie!
Vandaag was het een kleine 40 km. Maar het was wel warm. Tegen de 40 graden. En morgen zelfs nog iets warmer! Veel drinken is de boodschap.

Doedels!

One thought on “

  1. leuk om nog eens iets te horen,
    amai je bent nu ondertussen al een maand op stap, wat gaat dat snel!
    die warmte man, man en ik die dacht dat het hier al warm was met 31 grade! kga nu al dood van de warmte. en daar is het nog allemaal wa warmer! geniet van uitzicht en van de medepelgrims. en vooral heeeeeeeel veel water drinken en goe eten me z’n weer da ge de volgende maand ook nog zo verder kunt.
    groetjes Charlotte en Dave

Leave a Reply

