Standard

Deze morgen ben ik zeer vroeg opgestaan. Om tien na 3 om precies te zijn. Ik wou nog met Mel Skypen. En gisteravond heb ik heel saint Jean pied de port moeten afzoeken om een internet verbinding te pakken te krijgen. Na vele cafés heb ik een hotel gevonden maar daar kreeg je zo’n etiket met inloggegevens erop dat maar voor 1 uur geldig is.
Dus heb ik de situatie uitgelegd dat ik haar graag wou zien en dat het moeilijk is met het uurverschil. De man ging lachend naar de kassa en printte een nieuw etiket af met internet voor 3 uur. Ik had me al tactisch opgesteld. Naast de muur waar ik ‘s nachts ook zou staan om de beste verbinding te hebben. Na het snel inpakken van de backpack, nog snel wat brood gesmeerd dat al klaar stond voor het ontbijt van 6 uur, ben ik direct naar het hotel gegaan om daar buiten te skypen. Al een geluk lukte het! Wel kreeg ik klachten van mensen die boven in het hotel sliepen met de ramen open. Ik hoorde opeens ssssstttttttt! En er keken boze ogen uit het raam naar mij. Oké, fluisterend dan🙂
Na het skypen heb ik daar nog even voor de kerk gezeten, nog iets gegeten en vertrokken richting Spanje.
Ik was als tweede vertrokken, er was nog een Spaanse vrouw voor mij. Na 8 km gaan kwam ik bij een auberge aan waar ik ne warme choco heb gedronken en een van de prachtigste zonsopgang gezien van men hele leven. Echt om stil van te worden.
Daarna verder gegaan. De zon scheen mooi maar er was wel een koude wind. Op de grote bergvlakten van de Pyreneeën waren er echt duizenden schapen, honderden koeien en tientallen paarden die allemaal konden gaan en staan waar ze wilden. Ik moest zelf een paar minuten wachten op de weg omdat er een kudde schapen aan het oversteken was.
Eenmaal aangekomen in Roncevalles. Heb ik me aangemeld in het pelgrims bureau. En heb een bed toegewezen gekregen. Hier slapen we echt met 200 man ofzo in een gebouw. Het is hier veel te druk naar mijn goesting. Allemaal toeristen, vele pelgrims. Ik hou er meer van wanneer het rustig is.
Na douchen en wassen kwam er een Spanjaard die met de fiets ging. Ik sliep gisteren met hem op dezelfde kamer. Kom we gaan een pint drinken zei hij, samen met nog 2 andere Spanjaarden. Toen we ons geïnstalleerd hadden op het terras kwam hij ineens af met halve liters per man. Heuujh. Na de tweede bestellig kwam ik wonder bij wonder Peter terug tegen. Hij kwam bij op het terras zitten en daar hebben we gepraat over het Franse hoofdstuk. We hebben veel gelachen. Het is Peter zijn laatste dag vandaag. Hier nam hij om 3 uur de bus terug naar saint Jean. Om dan vervolgens met de trein terug naar Duitsland te gaan. Ook heb ik in het gebouw de Schotse vrouw terug tegen gekomen voor wie ik de stok heb gemaakt. Hij was al goed van pas gekomen zei ze.
Gisteren lag er op de gite ook een jongen van België. 17 jaar en afkomstig uit Leuven. Ook nu slaapt hij hier. Vandaag met hem al goe gepraat en morgen gaan we samen een dag stappen. (Hij heeft echt niks bij van gsm ofzo, amai, da zou ik ni mogen van thuis ze😉 ).

Verder ga ik hier nog een menu pelgrinos eten. En nog een grote servessa (totaal fout geschreven) nuttigen.
Tijdens het eten heb ik aan tafel gezeten met 2 jonge dames uit Amerika. Maar dat vond was niet een van de beste gesprekken tot nu toe. Waaaaw en oww, really? En thats amazing en blablabla

Afstand van vandaag 27km.

3 thoughts on “

  1. Hey Mathias, ge gaat er nogal een gat vandoor :-)) Een paar dagen uwe blog niet gelezen en ge zijt de spaanse grens al over. Uw knie goed blijven verzorgen, eventueel nog eens terug die pads of een pilleke en op tijd rusten. Veel succes nog. We blijven duimen

  2. gorris ge doe da goe jom ! zo blijve voort doen en we zien u optreden op Chiroweekend😉 nog heeeel veel succes gewenst ! en verzorgt u !

Leave a Reply

