Standard

Deze morgen zoals gewoonlijk wakker geworden van het opstaan van de andere pelgrims. Na een uurtje wandelen ben ik Florean, een Franse jonge van 19 en Orely, een Waalse vrouw van 29 die in de universiteit van Mons werkt, tegengekomen. Met hen heb ik in de voormiddag gegaan en gepraat in jawel, in het Frans­čÖé
Alle, un petit peu he
‘S middags zijn we eventjes gestopt vor een pauze. Maar dan ben ik voort gegaan. De 2 wouden een langere pauze nemen want ze moesten nog maar 8 km gaan. Ik had nog 20 km op het menu staan. Dus, rugzak op de rug zwieren, de eerste, meestal een beetje pijnlijke, stapjes zetten en gaan! Vandaag zijn de maisvelden en zonnebloemvelden grotendeels veranderd en de heuvelachtige weiden waar koeien in staan te grazen met de typische bellen rond hun nek. We komen dichter en dichter bij de Pyrenee├źn. Normaal kon je ze vandaag zien waar er was te veel mist. Ook heb ik vandaag het gezin van Qu├ębec terug tegengekomen. (Het gezin me de buggy en de 2 kleine kinderen). Ik heb dus met 3 dagen verlof te nemen niet zo veel gemist ten opzichte van de anderen blijkbaar. Nu slaap ik in een gite met 40 bedden helemaal alleen. Het dorpje hier is niets te beleven. Een kerk, een gemeentehuis met 1 werknemer en een kleine epicerie.
Voilà, vroeg gaan slapen want morgen sta ik om iets voor 5 op om dan vroeg te vertrekken. Morgen 40 km voor de boeg.

Afstand vandaag 40 km

Doei

Heb geen wifi hier dus hopelijk zie je dit morgen.

20130726-202056.jpg

20130725-203047.jpg

One thought on “

  1. Mathias,
    Wij hebben aan de lijve ondervonden in de Midi Pyrenee├źn hoe HEEEEEEEEET het daar kan zijn , wij roken de geur van smeltend asfalt op onze camping !
    Met zulke temperaturen kilometers met je loodzware rugzak in wandelen je moet het maar doen ! Knap, hopelijk komt er een beetje afkoeling op je tocht !
    Hier in Belgi├ź heeft het zaterdag voormiddag geregend en dat deed ons deugd na een week in de zuiderse sauna !!
    Nog veel wandelplezier

    Groetjes ,

    Steve , Chantal , Lender , Jorne en Eva

Leave a Reply

