Standard

Bij Therese hebben we deze morgen ons kopje koffie gedronken en zijn om half 6 beginnen wandelen. Vandaag ging Leo me verlaten. Hij gaat hier op vakantie voor een week of 3 bij zijn grootmoeder die hier in Frankrijk woont. Daarna gaat hij ook verder naar Santiago. Bij het verlaten bij Therese zijn we uitgezongen door haar, ze zong een gebed voor de pelgrims. We konden haar nog tot ver horen zingen. Ze was een zeer lieve vrouw. Ze ontvangt pelgrims gratis voor al 13 jaar. Ze is bijna 3 keer dood geweest en elke keer dat het witte licht dicht bij kwam, zag ze een visioen dat ze veel mensen in huis had en hen hielp. In 2000 kwam er bij haar een pelgrim aankloppen en vragen of ze geen onderdak had, en zo is ze beginnen doen wat ze nu doet. Ze heeft ook ‘s avonds Leo’s voeten nog verzorgd want die stonden vol met blaren. Na een km of 15 kwamen we aan in een moerassig gebied. Wat was me dat een hel daar. Voor meer dan een uur zijn we daar aangevallen door duizenden muggen. Ik sloeg heel de tijd met mijn pet tegen mijn lijf en op het einde hing ik vol bloed door het doden van de muggen. Verschrikkelijk, ik overdrijf niet dat ik zeg dat ik nu meer dan 50 beten heb. Na ons middagdutje hebben we dan afscheid genomen. Ik naar condom en Leo naar Castelnau sur l’auvignon. Waar zijn grootmoeder hem kwam ophalen. Afscheid nemen is nooit leuk. Ook al ken ik Leo maar 2 weken, voor mij was hij een echte vriend en goed gezelschap. Ik heb zijn Facebook, dus we blijven vast en zeker contact houden. Hier in condom slaap ik in een gite uitgebaat door 2 vrouwen. Het hele interieur hier is rood en wit. Maar wel heel gezellig, goed gegeten en nu hopelijk goed slapen. Goeie nacht!

Afstand van vandaag was 43 km.

20130717-213556.jpg

20130717-213606.jpg

20130717-213626.jpg

One thought on “

  1. dag Mathias,

    Ik had me duidelijk vergist van week dat elle moeke en vake vertrekken! Maar nu zulle de valiezen dus wel bijna klaarstaan. Hier is het nog steeds erg warm weer, voor dikke buikmama’s en klein beetje te veel van het goeie ! maar we zullen maar niet klagen ‘t is al zo lang slecht geweest e.de voetjes omhoog en de kop achter den blazer en dan lukt da allemaal wel. Amai hoor mij klagen terwijl da gij diegene ze die alle dagen 40 km door die hitte moet stappen. Jammer dat je nu zonder Leo verder moet, maar je komt er duidelijk alle dagen nieuwe mensen tegen dus eenzaam moet je je hopelijk niet voelen.
    Veel stapplezier en geniet van het mooie landschap.

    groetjes Charlotte en Dave

Leave a Reply

