Standard

Na een iets een iets te korte nacht zijn we om half 6 opgestaan om daarna met de andere pelgrims te ontbijten. Het viel me aan de ontbijttafel weer op hoe weinig mensen er werkelijk vanuit Frankrijk vertrekken. De meeste hier gaan maar tot in moissac ofzo. Of ze doen de weg in stukken verspreid over enkele jaren. Na het ontbijt zijn we vertrokken. De weg vandaag viel redelijk goed mee. Vooral over de witte stenen paden tussen de zonnebloemvelden in de vlakke zon. Tegen de middag waren we in een stadje aangekomen waar gelukkig een markt was. Anders hadden we vandaag geen eten gehad omdat het zondag is en alles dicht is. Daarna zijn we voort gegaan richting lauzerte, de stad waar we nu verblijven in de gite communal. Toen we onderweg tussen de bossen aan het lopen waren klonk er ineens een geweerschot dat veel te dichtbij was naar mijn goesting. Leo speelde daar direct op in en zei zingen Mathias zodat ze ons horen. En toen begon hij plotseling luidkeels te zingen waarna ik mee met hem uit volle borst zong. Het is hier in Frankrijk vandaag de nationale feestdag dus straks is het hier op het stadsplein een groot feest waar wij ook aan gaan deelnemen. We gaan morgen maar 25 km doen naar moissac dus dat is een rustdag. In moissac wacht José en Carl mij op met een t shirt en mijne pas. Ze zijn hier op teis. Zebiet gaan ik en Leo onszelf goe beschenken met vin rouge en gaan we kijken naar optredens en op het einde vuurwerk.
Vive la france!

Groetjes🙂

20130714-184703.jpg

20130714-184714.jpg

One thought on “

  1. Wauw Mathias,
    Ik vind het super om je blog te lezen! Je doet dat goed!
    Ik zou zeggen volhouden en geniet nog van je avontuur!!

    Liefs,
    Sofie

Leave a Reply

