Standard

De blog van gisteren was niet volledig🙂 de stad waar ik … had staan was Conques😉

Deze morgen zijn we vroeg opgestaan door het praten en het inpakken van de andere pelgrims. Da avond ervoor had David in de kerk tijdens de pelgrimsmis een andere pelgrim leren kennen van de stad waar hij woont en ging vandaag met hem stappen. Dus was het vandaag ik en Leo. Na een ontbijt van noten en wat chocola hebben we direct al een zware beklimming moeten doen. Vandaag was het 800 m klimmen om daarna weer 800 m te dalen. Vandaag had ik niet zoveel last gehad van de knie. Het zalfje van het
Nederlandse koppel heeft blijkbaar goed geholpen. Wel ga ik vandaag nog een brace kopen voor men knie en wat zalf om eraan te smeren. Onderweg tijdens het wandelen hebben we in het begin met een gekke oude Française een babbeltje gedaan maar daar zijn we niet lang bij gebleven. Ze was de hele tijd veel te opgewekt en was heel de tijd een soort van opera aan het zingen. Maar wel zo vals als een kat! Daarna hebben we nog een babbel gedaan met Peter aan een stop plaats van een oude man. Het was in een stal waar het niet gewoon hard naar mest stonk. Daar maakte de man heel de dag soep, koffie en spek en eieren voor de voorbijkomende pelgrims. En dat voor een vrijwillige bijdrage. Onderweg zijn we ook het Nederlandse koppel tegengekomen waar we dan de hele tijd mee hebben gegaan. Ze zijn al van 6 mei onderweg vertrokken vanuit Eindhoven. Alle twee hebben ze ontslag genomen en de auto verkocht om de camino te doen. Aangekomen in hebben we ons geïnstalleerd in de gite communal en niet veel later kwam David en de Duitser en nog een Zwitser eraan. We hebben spek en eieren gegeten en gaan vroeg slapen met een pijnstiller. Want we hebben al 3 nachten achter elkaar het leuke gezelschap van een oude Fransman die stinkt als de pest en niet normaal hard snurkt en in zichzelf praat. Leo had gisteren een klein stuk van een pijnstiller tablet genomen om goed te slapen, ik denk dat ik dat deze nacht ook ga doen want anders heb ik weer geen goede nachtrust. Hopelijk is het de laatste keer dat we bij die man ‘s nachts in het gezelschap zijn.
Om 7 uur ben ik ook nog naar een pelgrims bijeenkomst gegaan, een oude maar zeeeeeer vriendelijke en lieve non zat daar met drinken en cake. Op een grote landkaart moest je aanduiden van waar je komt. Er waren niet veel Belgen op de kaart dus heb ik met fier het land verdedigd door er een kopspeldje in te prikken.
Vandaag zijn we in Livinhac-le-Haut.

Afstand van gisteren was 20 km

20130710-180912.jpg

20130710-175306.jpg

20130710-180853.jpg

20130710-180901.jpg

One thought on “

  1. Makker ik zien nu al dat dees 1 van de grootste avonturen is uit u leven.
    Welle zijn me de jins sinds deze middag terug en twas ok kei show mer wel anders zonder u.
    Nog hééééééél veel succes en blijve bloggen !!

Leave a Reply

