Standard

Deze morgen zijn we met zen drieën vertrokken uit de gite na het ontbijt dat we ons gisteren hadden aangeschaft. De weg viel redelijk mee van beklimmingen. Wel heeft de stijfheid in de benen ons vandaag een beetje gehinderd. Spijtig genoeg kan je daar niet veel aan doen. Gewoon blijven gaan en op tijd eens lachen🙂 onderweg tijdens een pauze kwam er even een Fransman naast ons zitten in het gras en vroeg van waar we waren. Toen ik zij dat ik een Belg was zei hij dat er nog een Belg op komst was. Even later kwam hij eraan, het was nen hele struize vent van (ik schat hem) 37. Hij was van Vosselaar en heette Yves Voeten (als ik het me goed kan herinneren). Hij was al van de eerste april op stap en was nu iets over de helft. “Och jom, nog een joenk gasje” zei hij toen ik zei dat ik 18 jaar was. Het deed wel eens deugd om even een babbeltje te doen met hem in de prachtige Kempische taal. Daarna zijn we verder gegaan met het prachtige Engels taalgebruik van Leo. I think I Am going to die, I don’t feel my legs any more,… Toen heb ik de boel een beetje proberen op te peppen door hen een beetje gore praat aan te leren en op hun beurt hebben ze ook mij enkele leuke Duitse zinnen aangeleerd. En uiteindelijk zijn we dan in Nasbinals aangekomen. We zijn hier nu in een grote (maar redelijk goedkope) gite waar alles aanwezig is. Zebiet gaan we hier in Nasbinals naar de epicerie om wat eten te kopen en dan gaan we nog wat spaghetti klaarmaken. Voor morgen ben ik van plan om naar Espalion te gaan, volgens mijn boekje zou het daar de eerste glimlach van het zuiden zijn. Maar dan hoop ik wel dat de stijfheid in de benen een beetje is verdwenen. De weg naar Espalion is 39 km. En als ik dat niet haal stop ik in St.-Côme-d’Olt.
Zo, ik ga het hierbij laten. Straks vroeg gaan slapen want ik ben wel moe.
Vele groetjes vanuit et zonnige en warme Nasbinals.

De afstand van gisteren was 32 km.

One thought on “

  1. amaaai Mathias wat een tocht geniet ervan en zeker vanhet landschap want je hebt al veel mooie fotos doorgegeven. Elke dag zoveel km is geen lachje maar je hebt gezelshap en dan nog wel van in onze geburen dat had je zeker niet gedacht. je kunt het en je bent een doorbijter maar denk wel eerst aan je zelf..allee vele groeten van ons allen en tot volgende babbel tante Paula

Leave a Reply

