Standard

Deze morgen hebben ik en David in de gite ontbeten en daarna zijn we vertrokken. In het begin waren het enkele zware klimmen om de dag mee te beginnen. Het dorpje waar we verbleven was namelijk in het dal gelegen. Onderweg op de klim kwamen we Peter tegen, een Duitser van middelbare leeftijd. Het was een interessante persoon. Hij had een vriendin in de vs en speelde tuba. Hij deed de camino om eens na te denken en zijn leven te verbeteren. Rond 11 uur had hij ons verlaten omdat hij in saugues nog naar de kerk wilde gaan zien en een pauze wou nemen. We hebben gezegd waar we wilden verblijven en hij ging zien of hij daar ook heen ging. Maar wie weet wanneer kom ik hem weer eens tegen. De route erna was minder zwaar klimwerk. We zijn vooral door weggetjes door velden en bossen gegaan tot we aankwamen bij de gite in chanaleilles. We moesten eerst naar een typisch klein Frans cafeetje waar de baas van de gite was. Dan heeft een andere vrouw die in de (vuile) keuken zat ons vervoerd naar de gite even verderop in het dorpje. De gite heeft 8 bedden maar ik denk dat die alleen door mij en David in gebruik zullen worden genomen want deze gite ligt een beetje van de route af. De fysieke toestand is ook niet echt optimaal, men schouders zijn vreselijk stijf. Maar dat gaat wel over, morgen op de tanden bijten. Zolang de benen en de voeten maar tip top in orde zijn hoor je mij niet klagen.

Voor de afstanden die ik afleg la. Ik alleen maar de afstand van de vorige dag zeggen omdat mijn gps die per dag archiveert. Die van gisteren was 30.9 km.

Vandaag heb ik geen wifi dus ik hoop dit morgen te kunnen versturen.

Groetjes

Mathias

Leave a Reply

