Eerste stappen zijn gezet

Standard

Deze morgen heeft mijn biologische klok me wakker gemaakt. Of het kan ook het gesnurk geweest zijn van de anderen op mijn kamer. In ieder geval was ik dus al vroeg wakker, alles had ik de vorige dag al klaar gezet dus ik hoefde alleen nog maar de inmiddels leren geworden pistolets op te eten en dan kon ik vertrekken. Helemaal alleen, tot ‘s middag heb ik bijna geen kat gezien op de GR. ‘s middags heb ik in St.-privat-d’allier men maaltijd genomen in het bijzijn van een kleine dikke Franse buldog. Het was een hele vleesschotel met une baggete (juist geschreven?) dus voke, de lokale pate’s en salami’s heb ik ook al kunnen proeven.
Saint privat was volgens men gids al de eindbestemming maar omdat ik daar al voor half 12 was ging ik verder. Op men toch heb ik 2 pelgrims tegengekomen, een moeder en dochter. Even een goede dag tegen gezegd en ben voort gegaan. Men tempo lag goed tot op het einde en heb nergens last van, hopelijk kan ik dit voor de hele tocht zeggen. Momenteel slaap ik in een chambre in Monistrol d’Allier de gites waren volzet, dus kreeg in een chambre voor dezelfde prijs🙂 ik ben daarnet het hier een beetje gaan verkennen, allé verkennen. Het blokske is rond gegaan. Want hier valt ni veel te beleven. Voor het ontbijt heb ik al wel een boulanger gevonden die zowat alles verkoopt dus eten heb ik ook. Nu lig ik naast een rivier voor de gite wa te chille. Animatie heb ik ook, want de rivier wordt gebruikt door zo’n plastic boot waar ge me veel in zit op een wilde rivier (ik kan er nu ni opkomen hoe het noemt🙂 )
En zebiet ga ik op het terras is ne leffe nuttigen en men route voor morgen eens bekijken. Ben van plan om in St.-Alban-sur-Limagnole te geraken en dat is 46 km dus een hele afstand voor de boeg en weet niet of het haalbaar is, maar we zien wel😉

Voilà groetjes van de stillekesaanwordende pelgrim.

Ps het weer was vandaag ideaal om te stappen

20130703-165435.jpg

20130703-165412.jpg

20130703-165349.jpg

20130703-165403.jpg

4 thoughts on “Eerste stappen zijn gezet

  1. Leuk te horen dat je eerste wandel dag goed verlopen is. Amai en zo te zien kan je vaak genieten van een mooi landschap. Het weer is in ieder geval ook beter dan in Lille. Hier is het al de hele dag miezerig. Geniet van uwe Leffe en van de nachtrust want morgen ne ferme tocht op de planning! groetjes Charlotte en Dave

  2. matthias,

    de kop is er af. Je ambitie ligt hoog. Morgen 46 km. Dat is een heel eind. Luistet goed naar je lichaam. Niet forceren in het begin. Ook eigenwijs je ding doen. St Alban sur Limagnol is nog een kampeerplaats geweest uit een ver verleden. Nosltalgie. Daarna volgt de Aubrac. Desolate streek. Maar nijg schoon.

    Genieten is een werkwoord. Laat je maar eens goed gaan.

    Ik volg je op de voet. Henieten is een

  3. raften😀 Dat zal het woord zijn dat je zoekt ^^
    In ieder geval Matthias veel succes en laat dieje naamgenoot van mij dat daar vredig onder de grond licht met rust e😀

Leave a Reply

