Het afscheid en het begin

Standard

Het vertrek deze morgen was zwaarder dan verwacht. Op het station zijn wel enkele traantjes gevloeid maar die zijn onvermijdelijk. Op de TGV richting Lyon zat ik naast Robin, een jongen van Liedekerke die van Graspop kwam. We hebben gepraat over Graspop, muziek, reizen,… Hij was misschien wel een van de laatste waar ik Nederlands tegen kan praten. Want op taalgebied ben ik niet echt een krak, maar met enkele woordjes Frans en gebaren kom ik er wel. In het station werd enkele keren geroepen, bon voiage!
Op de trein naar le puy zaten al enkele mede beginnende pelgrims, de meeste ervan Frans en al een dagje ouder. Tijdens de rit heb ik het landschap helemaal zien veranderen. Van heuvelachtig tot meer bergachtig waar langs het spoor prachtige rivieren lopen met mooie oevers. In le puy zelf ben ik eerst naar de toerisme gegaan en men eerste van de nog veel komende stempels gaan halen. Daarna heb ik de stad wat verkend en de kathedraal beklommen. Deze is namelijk hoog in de stad begeven waardoor je eerst vele trappen moet doen om er te geraken.
Daarna heb ik me naar men slaapplek begeven. Ik slaap de gite de capucins, deze ligt naast de route naar Santiago. Ik lig in een kamer met 4 collega’s maar ik heb ze nog niet kunnen ontmoeten. Dat zal voor straks zijn. De kleren en ikzelf zijn daarnet in de douche gewassen, nu zit ik hier op het terras van de gite nog wat pistolekes aan het eten en naar het thuisfront aant skypen.
Ben zeer benieuwd wat me morgen en de dagen/weken daarna te wachten zal staan. Het weer is hier in ieder geval al aangenaam. Ziezo, ik denk dat ik het nu hierbij ga laten. Tot morgen!
Groetjes Mathias

20130702-180904.jpg

20130702-180929.jpg

20130702-180951.jpg

2 thoughts on “Het afscheid en het begin

  1. Amai dag 1 zit er al op! we zijn blij dat je goed op je bestemming bent geraakt!
    Morgen de eerste dag van je lange reis, we zijn al benieuwd om het verslag te lezen.
    groetjes Charlotte en Dave.

  2. Veel succes Mathias, knap dat je deze tocht onderneemt. Ik wens je veel leuke ontmoetingen onderweg!

Leave a Reply

